Koncept og koreografi

Ida-Elisabeth Larsen, Marie-Louise Stentebjerg, Jonathan Bonnici

Performere

Ida-Elisabeth Larsen, Marie-Louise Stentebjerg, Jonathan Bonnici

Tekstilinstallation

Lærke Valum

Tekstilassistenter

Emilie Strøm, Christian Schytt Fisker, Maria Holmegaard Hansen, Mathilde Helbo

Skrædder

Laura Emilie Andersen Lausen

Stemmekonsulent

Emma Bonnici

Dramaturgisk vejledning

Anders Paulin & Eleanor Bauer

Kanalisering

Henriette Bjørn

Body work

Christine Borch

Teaser

Jeffrey Scott Stratton & Morten Bencke

Grafiker

Sam Moore

Producent

Gry Raaby

Bogholderi

John Gottenborg Bruun v/Cyrk

Spillested

Husets Teater, rød sal

Spilletidspunkt

06-11.06, 2022

Genre

Choreography

Song of 8

Institute of Interconnected Realities

BLANDT CPH STAGE'S UDVALGTE TIL DE INTERNATIONALE DAGE

I det naturlige lys fra dagens sidste timer oplever publikum en koncert af krop og stemme fra de 3 performere på scenen. Skygger forlænges, kroppe sendes i en evig bevægelse,
stemmer indfletter sig i overjordiske sange, en parade af associationer udfolder sig i iagttagerens sind.
Song of 8 er sidste del af en trilogi, der udspiller sig på kanten af den genkendelige virkelighed. Ved at præsentere en klar og tydelig praksis, hvori gentagelsen altid bringer
noget nyt frem, skabes der åbninger i vores kendte virkelighed og nye landskaber kommer til
syne.
Ligesom i de 2 sidste forestillinger i trilogien arbejdes der i Song of 8 med performeren som en kanaliserende krop, med vidnet som deltager og med praksis prioriteret over den
præ-koreograferede dans. I Song of 8 undersøger vi det visionære rum, der bliver tilgængeligt i det erotiskes bundløse energi. En væsentlig del af researchen bag værket involverede et forsøg på at forstå begrebet ‘ned’ [down], et begreb, der placerer sig mellem det metaforiske og det konkrete. At italesætte, hvad ‘ned’ er, involverer til en vis grad en kortlægning af den immaterielle verden, en verden som vil være idiosynkratisk for den, der begiver sig dertil. Når man rejser ’ned’, tager man på en cirkulær rejse, som måske nok følger en velkendt rute, men som altid udmunder et unikt sted. Det er mangfoldigheden af disse destinationer vi udforsker i vores sang.

Om IIR

Institute of Interconnected Realities (IIR) er en ny platform, der er udviklet på grundlag af begrebet ”decentral koreografi” – en tankegang, hvor det koreografiske udtryk udfolder sig på flere steder samtidig, og hvor ingen af disse steder er vigtigere end de andre. Decentral koreografi er ikke kun et koncept, der inspirerer til særlige former for koreografisk tænkning på scenen; i regi af IIR tilbyder begrebet også nye perspektiver på dramaturgi, produktion, tilskuerens rolle, kuratering med mere. I det kommende år sigter IIR efter at præsentere en række initiativer i form af kunstneriske værker, der undersøger potentialet i koreografisk tænkning.

IIR er udviklet under kunstnerisk ledelse af de danske koreografer Ida-Elisabeth Larsen og Marie-Louise Stentebjerg (der tilsammen udgør duoen two-women-machine-show) samt den britiske forfatter og skuespiller Jonathan Bonnici. Ida-Elisabeth, Jonathan og Marie-Louise har samarbejdet siden 2014. Deres tidligere værker TRANS- (2015) og ALITY (2018) har turneret i både Europa og Asien. IIR er støttet af Statens Kunstfond, Husets Teater, Aaben Dans & Dansehallerne.

www.iir.dk 

Koncept og koreografi

Ida-Elisabeth Larsen, Marie-Louise Stentebjerg, Jonathan Bonnici

Performere

Ida-Elisabeth Larsen, Marie-Louise Stentebjerg, Jonathan Bonnici

Tekstilinstallation

Lærke Valum

Tekstilassistenter

Emilie Strøm, Christian Schytt Fisker, Maria Holmegaard Hansen, Mathilde Helbo

Skrædder

Laura Emilie Andersen Lausen

Stemmekonsulent

Emma Bonnici

Dramaturgisk vejledning

Anders Paulin & Eleanor Bauer

Kanalisering

Henriette Bjørn

Body work

Christine Borch

Teaser

Jeffrey Scott Stratton & Morten Bencke

Grafiker

Sam Moore

Producent

Gry Raaby

Bogholderi

John Gottenborg Bruun v/Cyrk

Samarbejdspartnere: Dansehallerne, MDT & Bora Bora gennem Nordic Residency Exchange Program